Obsah
Věc: Vyjádření obce Velké Přílepy k záměru „Přeložka silnice II/240 (R7-D8) úsek mezi rychlostní silnicí R7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101
V souladu s usnesením č.138/2015 ze dne 2.12.2015 a na podkladě společného jednání dne 18. 12. 2015 se předsedové stavebního výboru, dopravního a bezpečnostního výboru a výboru pro životní prostředí obce Velké Přílepy dohodli na společném vyjádření k záměru „Přeložka silnice II/240 (R7-D8) úsek mezi rychlostní silnicí R7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101“:
- Souhlasíme s vybudováním přeložky silnice II/240 (R7-D8) úsek mezi rychlostní silnicí R7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101“ za předpokladu, že stavba bude realizována jako jedno dílo v celém úseku.
- Požadujeme posun přeložky II/240 co nejdále od stávající zástavby od obce Velké Přílepy (ulice Boženy Němcové) na samotnou hranici katastru obce Velké Přílepy.
- Požadujeme zahloubení tělesa komunikace pod stávající úroveň terénu v celém rozsahu katastru obce Velké Přílepy.
- Nesouhlasíme s plánovanými protihlukovými stěnami z betonu či jiných materiálů a požadujeme je nahradit přírodním valem se zelení v šířce min. 20 m od středu tělesa komunikace v celém rozsahu katastru obce Velké Přílepy.
- Obec Velké Přílepy požaduje novou analýzu / revizi odhadu počtu automobilů využívající výše uvedenou komunikace v období 2020 - 2040. Domníváme se, že tyto počty jsou podhodnocené, protože vycházejí z neaktuálních průzkumů a sčítání současné intenzity provozu pouze v dotčených obcích. Nebyla brána v úvahu tranzitní doprava v souvislosti s absencí severního obchvatu hlavního města Prahy. Z tohoto nesprávného odhadu dále pak vycházejí rozptylová, hluková, akustická a další studie, jejichž výsledky jsou tímto výrazně zkresleny.
- Obec Velké Přílepy nesouhlasí s odvodněním tělesa silnice v katastru obce Velké Přílepy do Podmoráňského potoka. Tato varianta odvodnění by mohla v případě přívalových dešťů znamenat ohrožení zástavby na západním okraji obce Velké Přílepy.
- Obec Velké Přílepy požaduje, aby výstavba celého díla probíhala bez průjezdů težké techniky přes centrum obce Velké Přílepy a tím se maximálně omezily negativními vlivy v průběhu stavby na své okolí v bezprostřední blízkosti obce Velké Přílepy.
- Projednávaná studie EIA na tuto stavbu probíhá bez platného umístění konečné trasy v ZÚR Středočeského kraje, což může mít v konečném důsledku za následek chybné závěry studie EIA na danou stavbu.
Věříme, že naše námitky a připomínky budou zohledněny v připravované studii EIA i zapracovány do následné dokumentace připravované přeložky silnice II/240 (R7-D8) úsek mezi rychlostní silnicí R7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101 a v konečném důsledku realizace této stavby bude přínosem pro naší lokalitu.
Dále bychom přivítali větší informovanost o přípravě této stavby včetně pravidelných diskuzí nad připomínkami a námitkami jednotlivých dotčených obcí.