Obsah
Přeložka silnic II/101 - II/240, dopravní posouzení dopadu jižního obchvatu na obec Velké Pŕílepy
Výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v obci Velké Přílepy konané ve dnech 20.-21.10.2017
Vyjádření k dokumentaci vlivů záměru "Přeložka silnice II/240 (D7 - D8) - úsek mezi dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101" na
Dopravní průzkum ze studie umístění SSZ v prostoru ulic Pražská-Kladenská-Roztocká
Napojení na plánovanou přeložku II/240 v naší obci
Varianta přeložky silnice II. třídy / 240
Vážení spoluobčané, jednání mezi Krajským úřadem Středočeského kraje a zástupců místních samospráv dotčených obcí o způsobu napojení na přeložku silnice II/240 vstoupilo do finále. Celý proces dohody, který je kompromisem všech zúčastněných stran, trval déle jak pět let a pamětníci ví, že se o přeložce mluví již daleko delší dobu. Toto řešení již schválila vláda ČR, Ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a Středočeský kraj.
V úvodu je potřeba znát účel k čemu je přeložka primárně určena. Přeložka bude sloužit k odlivu již tak tíživé tranzitní nákladní dopravy a ve své podstatě bude propojovat dálnici D7 s dálnicí D8. První mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) přeložky ve směru na Velké Přílepy za Turskem je oblast „Za hájem“ (na úrovni stávající čerpací stanice), kde bude i přikázaný směr jízdy pro dopravní obsluhu skládky.
Druhou mimoúrovňovou křižovatkou je vyřešena dopravní obslužnost pro Lichoceves a Velké Přílepy. Tato MÚK je navržena s přihlédnutím na obloukové křivky pro sjezd a nájezd kamionové přepravy ve White Trans. Proto již kamionová přeprava naší obcí neprojede. S Krajem jsme dohodli podmínky, kdy v Kladenské ulici bude restrikce vjezdu nákladní dopravy a pro snížení hlukové zátěže bude položen kvalitní nízko hlučný asfalt.
Kraj také chce realizovat z jejich pohledu bodovou závadu na Kladenské. Jinými slovy chce narovnat komunikaci ve vjedu do Kladenské ulice, aby byla v plné míře zvýšena bezpečnost jak chodců, tak i ostatních účastníků silničního provozu, ale i rezidentů. Vše však záleží na ochotě a dobré vůli účastníků řízení, protože Kraj potřebuje vykoupit část pozemků soukromých zemědělců, kteří zatím deklarují svou neochotu a dávají tím jasný signál ostatním spoluobčanům bydlících v Kladenské ulici.
Se zástupci SFDI chystáme komplexní řešení zvýšení bezpečnosti v Kladenské ulici a realizaci světelné křižovatky na Pražské. Křižovatka musí být v provozu nejpozději se zprovozněním přeložky. V současné době probíhá na obci soutěž o návrh řešení zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v ulici Kladenská realizací chodníků, omezením dopravy například formou kyvadlové dopravy a instalací měřícího radaru. Vše závisí od návrhů projektantů.
Vážení spoluobčané, my zastupitelé s plným vědomím hájíme zájmy našich občanů a děláme reálné kroky pro zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy, snížení hlukové a emisní zátěže nejen v celých Velkých Přílepech, ale i v ulici Kladenská.
Velmi nás mrzí všichni rádoby odborníci, kteří se skrývají za různá společenství a petiční výbory. Sejí vítr a nemají žádnou právní ani finanční odpovědnost. Jak zaznělo na posledním jednání na Kraji. Ať tito „odborníci“, kteří jen kritizují a nedívají se na celou věc z obecného hlediska, zpracují projektovou dokumentaci včetně vyjádření EIA/Natura a pokud jejich řešení bude opravdu tak úžasné, jak přesvědčují ostatní spoluobčany, Kraj jejich návrh rád přijme a náklady jim v plné míře proplatí.
Lubomír Šembera,
předseda dopravního výboru
Přehledná situace I. etapy (pdf)